ОШ „БРАНКО РАДИЧЕВИЋ" - Бујановац
  • Новости
  • О ШКОЛИ
  • Почетна
  • Документа
  • Школа без насиља
  • Галерија
  • Пројекти
  • НОВИ САЈТ!!!

Мени

  • Почетна
  • Запослени
  • Ученички парламент
  • Организација рада
  • Екскурзије
  • Кутак за родитеље
  • Такмичења и успешни ученици
  • Распоред школског звона
  • Ђачка ужина
  • Вести
  • Календар
  • Школска документација
  • Огледни/угледни часови
  • Кутак за децу
  • Продужени боравак

Предмети

  • Српски језик
  • Математика
  • Физика
  • Веронаука
  • ТИО

Вести

  • Важно обавештење!!!

    13. Novembar 2024 20:11

    Поштовани родитељи, ученици и колеге,
    Обавештавамо Вас  да нас од сада можете пратити на новој адреси!!!

    https://brankoradicevicbujanovac.weebly.com/

  • Panel mladih savetnika - poziv

    13. Novembar 2024 19:42
    Јавни позив деци и младима за попуњавање чланства у Панелу младих саветника Заштитника грађана

Администрација






Банери

             








Кутак за родитеље








Сарадња са родитељима 


Сарадња са родитељима остварује се на родитељским састанцима, индивидуалним разговором родитеља са наставницима током дана отворених врата, на предавањима и трибинама за родитеље из области психолошко-педагошког и здравственог образовања, разговором са психологом, радом у Савету родитеља и укључивањем родитеља у обављање појединих задатака и активности у школи. Диференцирани програми сарадње са родитељима предвиђају организовање разговора, трибина и предавања за родитеље даровите деце, за родитеље ученика који испољавају склоности и афинитете за бављење ваннаставним активностима и за родитеље ученика са тешкоћама у развоју и учењу. 


П р о г р а м   С а в е т а   р о д и т е љ а   ш к о л е
 
            Савет родитеља школе је један од значајних чинилаца који  директно учествује у раду школе и доношењу одлука које се односе на унапређивање васпитно – образовног рада и стварања бољих материјалних услова за реализацију Програма школе.
 
П л а н   р а д а   С а в е т а   р о д и т е љ а   ш к о л е:
 
Септембар:

  • Избор Савета родитеља школе, конституисање и израда програма рада
  • Припремљеност школе за рад;
  • Упознавање Савета родитеља  са Годишњим планом рада школе;
  • Разматрање успеха ученика из претходне године;
  • Улепшајмо школу;
  • Рад ђачке кухиње;
Новембар:
  • Анализа успеха и дисциплине на крају I тромесечја;
  • Учешће родитеља у побољшљњу рада школе и набавку наставних средстава;
 
Фебруар:

  • Анализа успеха и дисциплине на крају I полугођа;
  • Мере за побољшање успеха,
 
 
Април:

  • Анализа успеха на крају III класификационог периода;
  • Актуелни проблеми у школи (слободне активности, екскурзије, допунски и додатни рад и др.);
  • Предавање на тему из области здравственог васпитања;
  • Проблеми нередовног похађања ученика током школске године;
Јун:
  • Разматрање извештаја о раду Савета родитеља школе;
  • Анализа упеха на крају другог полугођа;
  • Разматрање плана реализације приоритетних радова на школским објектима за време летњег распуста;
  • Текућа питања.
 
НАПОМЕНА: Током школске године у Плану  рада ће бити уврштене и неке друге теме и тачке, сходно потребама школе и проблемима који се буду јављали у раду.



Упис у I разред  

Упис у први разред школске 2014/2015. године обавезан је за децу која до почетка школске године ( до 01. септембра) навршавају најмање шест година и шест месеци  а највише седам година и шест месеци живота, односно деца рођена у периоду од 01. 03. 2007. године до 01. 03. 2008. године.

Документа потребна за упис су:

-  лекарско уверење
-  извод из матичне књиге рођених
-  уверење о похађању припремног предшколског програма (доставља се када се програм заврши и када потврду добијете од предшколске установе).




ПОДСЕТНИК ЗА РОДИТЕЉЕ БУДУЋИХ ПРВАКА
 
Да би дете спремно дочекало полазак у школу, обезбедите му:


Здраву породичну атмосферу
Пуно љубави
Ваше активно бављење њим
Довољно игре

 

     У игри дете најбоље и најлакше учи. Кроз игру оно стиче прва искуства,учи да посматра, размишља и закључује. Почев од кретања и физичке активности (важни за развој моторних вештина код деце) , игре са различитим конструкторским материјалом, лего коцке, разне слагалице, цртање и бојење,обликовање фигура од пластелина,теста или глинамола, различите друштвене игре, доприноси да дете испробава, вежба и усавршава своје способности.
Дете које је сигурно у себе може успешније да развије своје потенцијале и да се суочи с тешкоћама, лакше успоставља односе са другом децом.
Дете стиче сигурност и развија самопоуздање:


 Кад осећа да га волите
 Кад се бринете о њему и посвећујете му довољно пажње
 Кад се према њему доследно понашате
 Кад му дозвољавате да само уради оно што може
 Кад има развијену моторику и кад је спретно
 Кад може да вам помогне у обављању неких послова
 Кад има богатији речник и може слободно да каже шта мисли,жели и осећа
 Кад сте спремни да чујете и уважите и његово мишљење
 Кад му дозволите да о неким стварима самостално одлучује
 Кад може отворено да испољи своје емоције, да их препозна и разликује
 Кад га похвалите за конкретан поступак
 Кад му се извините за своју грешку
 Кад има поверења у вас и осећа да и ви имате поверења у њега

 

       КАКО ЋЕТЕ НАЈБОЉЕ ПОМОЋИ ДЕТЕТУ ДА СЕ ЛАКШЕ СНАЂЕ У ПРВОМ РАЗРЕДУ:
 

       Помозите детету да развије радне навике. Најважније радне навике битне за процес учења јесу:


Радити на одређеном месту!

Од самог почетка школовања дете треба да има своје радно место,свој радни кутак,као и прибор за рад. О уредности радног места и прибора дете треба само да се стара. У почетку му је за то,свакако, потребна ваша помоћ.


 Радити у одређено време!
 Планирати рад!


Помозите детету да сачини свој дневни и недељни план рада.Све послове у вези са тим обавите у договору са дететом и заједно:

Нека у план рада буду унете све активности које дете обавља у току дана: од устајања,боравка у школи,учења,игре и др. До одласка на спавање;
Утврдите време реализације ових активности;
Настојте да план буде реалан и остварљив;
Истакните план рада на видно место за дете (најбоље изнад његовог радног стола);
Анализирајте повремено успешност остваривања плана и уносите потребне корекције;

Бити уредан!

     Дете које је стекло навику да брине о својим играчкама и држи их уредно,пренеће ту навику на бригу о свом радном столу и прибору, а затим ће то пренети на изглед свеске, начин писања, облик слова.

Завршавати започето!

Одлагањем се обавезе нагомилавају, а тиме се смањује могућност да се оне заиста и испуне.
Ако дете успева да своје активности обави на време, уредно и у складу с планом, обавезно га похваљујте.
Интересујте се за све што се у школи дешава.
Ваше интересовање не би требало да се ограниче само на радне активности детета у школи, већ је важно да сазнате и како се дете у школи осећало. Исто тако је важно да слушате пажљиво и активно:

Покажите стварно интересовање за оно што вам дете говори.
Не прекидајте га и не пожурујте док прича.
Не критикујте.
Подстичите га да изрази своје мишљење и своја осећања.
Не намећите своје мишљење.
Не нудите преурањено решења и савете за проблем о којем дете не прича ( пустите да дете покуша да само нађе решење, дајте му времена).

     Ваша брига за дете и интересовање за његов рад и понашање у школи треба да се заснивају на међусобном поверењу. Поверење између родитеља и деце је нешто што се стиче постепено.

 Како да дете стекне поверење у родитеље?

Уважавајте дете као личност.


Показујте детету да га прихватате и волите онаквог какво јесте и да вам је стало до њега.
Будите доследни – немојте за исту ствар дете једном казнити а други пут то превидети или чак наградити.
Ускладите своје речи и поступке – немојте причати једно а радити супротно.
Испуњавајте обећања – ако не можете да их испуните, немојте ни обећавати.
Не намећите своје потребе и захтеве – не терајте дете да ваше захтеве испуњава без поговора само зато “што ви тако хоћете“.
Будите активан слушалац – откријте шта дете осећа, жели, какве су његове потребе, и својим реаговањем покажите да га разумете.
Користите првенствено позитивне утицаје у васпитању (подстицај и похвала), а не негативне(прекор, омаловажавање, казна).
Помозите детету у раду код куће.

      Свакодневно пратите његов рад и имајте увид у израду домаћих задатака.

Објасните му уколико нешто не разуме.
Храбрите га и подстичите да може само да уради домаћи задатак.
Прегледајте урађено.
Не заборавите: Избегавајте да помажете детету кад журите, кад сте уморни, нервозни или бесни, јер ћете неминовно то своје (не) расположење пренети на рад са дететом и тиме му само отежати.
Не устручавајте се да похвалите оно што је дете добро урадило. При том будите умерени и конкретни у похвалама.


Помозите детету да организује слободно време.

      Обезбедите детету довољно времена, али и друштво за игру.
Омогућите детету да се са друговима из одељења што више дружи и изван школе.
Негујте љубав према књизи.
Гледање ТВ програма, и коришћење компјутера треба да буде селективно и одмерено. Различите додатне активности могу да буду врло значајне за дечији развој, али само уколико су у складу са жељом и могућностима детета.

 


Упис у средњу школу
ОСНОВНЕ ИНФОРМАЦИЈЕ


Ускоро ћеш се наћи пред једном од важних одлука – пред одлуком, која ће у великој мери да утиче на твоју будућност. Опредељење за једно од занимања и школу, није само избор онога сто ћеш радити и што ће ти се дешавати следећих неколико година. Избором занимања и школе бираш оно чиме ћеш се можда бавити целог свог живота.
Ако будеш имао све информације које су важне за прави избор средње школе направићеш добар избор.
Овај информатор има за циљ, пре свега, да те упути у ‘тајне’ полагања пријемног и квалификационог испита који те чека на крају твог осмогодишњег школовања. Да би наставио своје образовање, потребно је да се упишеш у неку од средњих школа које трају три или четири године. Али пре него што наставиш школовање, потребно је да покажеш знање на пријемном или квалификационм испиту.
Ове школске године полагаће се, као и претходних година, математика и српски језик односно матерњи језик по завршетку VIII разреда у јуну месецу.
Министарство просвете и спорта Републике Србије направило је базу података свих ученика осмих разреда на целој територији Републике Србије, па ће се упис, као и претходне године, обављати електронским путем. 
Само на тај начин сваки ученик ће моћи да се, искључиво на основу онога што је сам постигао, упише у неку од средњих скола.
Веома је важно разликовати квалификациони испит од пријемног испита. Пријемни испит полажу ученици који су се определили за уметничке школе, филолошке гимназије, математичке гиназије, гимназије за спортисте и школа за таленте, а полажу и квалификациони испит као и сви ученици осмих разреда који желе да се упишу у четворогодишње школе и гимназије.
Ученици који су VII и VIII разред, односно само VII или само VIII разред завршили у иностранству и који су нострификовали диплому, не полажу квалификациони испит, али део пријемног испита полажу.




Пројекат Наша Школа (nasaskola.rs) © Академија Филиповић
Нека права задржана. Администратори школа су одговорни за објављени садржај