Највећа нада сваке земље лежи у примереном школовању младости.
(Erazmo)
Најбољи учитељи уједно су и најтежи учитељи: они од ученика захтевају размишљање.
(W. Glasser)
Важна је сврха образовања да у свим ученицима развије љубав према учењу, а не да је убије.
(W. Glasser)
Добро искуство с добрим учитељем кључ је доброг учења било чега.
(W. Glasser)
Оно што су они заправо желели, било је много личне пажње, мало разговора, осећај да учитељ заиста зна и да му је стало што су они присутни.
(W. Glasser)
Ако постоји сигуран начин да се не добије квалитет онда је то примена присиле.
(W. Glasser)
Успех било којег људског подухвата, укључујући и учење у школи, сразмеран је квалитету односа који имају људи укључени у тај подухват.
(W. Glasser)
Врло мало ученика ради у школи зато што сматра да је образовање значајно за њих. Они раде за вас јер вас воле и јер виде смисао у ономе што подучавате.
(W. Glasser)
Ако учитељ стално користи исте стратегије, а ученик је стално неуспешан, ко од њих двојице заправо споро учи ?
(Eric Jensen)
Заборавио сам чему су ме подучавали. Сећам се само оног што сам научио.
(Patrick White)
Идућих педесет година неће бити важно који ауто возите, у каквој кући живите, колико новца имате у банци или какву одећу носите. Но, свет може бити барем мало бољи јер сте одиграли важну улогу у животу детета.
(аутор непознат)
Уколико се према појединцу односиш као да је оно што треба бити и може бити, онда ће и постати што треба бити и може бити.
(Goethe)
Ја сам само један од многих. Но, ја сам само један. Не могу учинити све, али могу учинити нешто. Због тога што не могу учинити све, нећу одбити учинити нешто што могу.
(Edward Everett Hale)
Није знање знање знати, већ је знање знање дати.
Душа оздрави кад је с дeцом.
(Достојевски)
Не предаје учитељ оно што жели, не предаје учитељ оно што зна, учитељ предаје оно што јест.
Настава је много лакша него одгој. За наставу се мора само нешто знати. За одгој се мора нешто бити.
(Adalbert Stifter: Касно лето)
Разговарај с дечаком као да је одрастао човек, па нећеш погрешити.
(M. Matošec: Страх у Улици липа)
Већ према идентификацији с учитељем, или дистанцирањем од њега, разред се дели према постизању успеха.
(Parsons)
Управо онолико колико верујемо у могућности и вредност другога, толико напора у то и улажемо.
(A. Mougniotte: Одгајати за демократију)
Деца коју уверавамо да су лоша, верујући да је заиста тако, заиста се тако морају и понашати, а ми се онда чудимо зашто су таква према нама.
(P. Hauck: Успешан одгој детета)
Лакше је викати или пљуснути дете, него му помоћи испланирати делотворније понашање.
(R. A. Sullo: Учите их да буду сретни)
Борити се за нешто врло је племенито. Битно је притом знати понекад признати пораз.
(S. H. Kim)
Нико ко је због лажи добио батине није на тај начин научио волети истину.
(Goethe)
Најважнији допринос који образовање може пружити развоју детета јесте помоћи му и усмерити га према подручју на којем му његова надареност највише одговара, где ће бити задовољан и стручан.
(D. Goleman: Емоционална интелигенција)
Свако се може наљутити – то је лако. Али наљутити се на праву особу, до исправног ступња, у прави тренутак, због исправног разлога и на исправан начин – то није лако.